Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb
- Dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup zdravotnickým personálem.
- Pravdivě a neprodleně informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb.
- Chovat se dle zásad slušného chování k zdravotnickým pracovníkům a řídit se jejich pokyny
- Dodržovat zásady občanského soužití a dobrých mravů ve vztahu ke spolupacientům, jejich případným zákonným zástupcům, a zdravotnických pracovníků. Nikoho verbálně nenapadat, nekřičet ani nezvedat hlas.
- Nepožívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky, vč cigaret a podrobit se na základě rozhodnutí ošetřujícího lékaře v odůvodněných případech vyšetřením za účelem prokázání, zda jste nebo nejste pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.
- Hlásit lékaři bezodkladně, nejpozději při nejbližší kontrole, změnu osobních údajů (bydliště, příjmení, mail, telefon…) a změnu zdravotní pojišťovny.
- Řídit se tímto vnitřním řádem.
Ordinační doba
je rozdělena na hodiny pro nemocné a zdravé pacienty (preventivní prohlídky, očkování, administrativní úkony, vyšetření k posudkům)
- V ordinační době pro zdravé pacienty není možné ošetření nemocného pacienta bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se sestrou či lékařem, či komunikaci přes EMMY
- Poslední pacient je ošetřen 30 minut před koncem ordinační doby
- Návštěvní služba není prováděna akutně, ale pouze po předchozí domluvě se zdravotnickým personálem ambulance
Objednávání do ordinace
- Na veškeré prohlídky, potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat.
- Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně.
- Vzhledem k charakteru a chodu ambulance praktického lékaře může dojít k posunutí času objednání, někdy i o delší časový interval.
- Příčiny mohou být různé:
- Do ordinace se dostaví pacienti, kteří potřebují vzhledem k charakteru svého onemocnění od personálu akutní/přednostní ošetření.
- Čas ošetření některého z předchozích pacientů se prodlouží závažností nebo komplikacemi jiného jeho onemocnění.
- Technické poruchy/výpadek proudu, vody, počítačové techniky aj.
- Jiné nepředvídatelné situace. Ve výše uvedených situacích žádáme všechny čekající pacienty o pochopení a toleranci.
- Prosíme dodržujte datum a čas objednání.
V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit včas na objednávku, zavolejte nebo odešlete email či odešlete zprávu přes EMMY.
Čekání na vyšetření
- Zdravotnické zařízení za věci odložené v čekárně neručí, po dobu vyšetření je umožněno odložit osobní věci přímo v ordinaci.
Průběh vyšetření
- Na vyzvání předložte kartičku zdravotní pojišťovny
- U žádné zdravotní služby poskytované zdravotnickým zařízením nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon.
- Doklad o dočasné pracovní neschopnosti (dále je DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta.
- Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, může mu být DPN v daném termínu ukončena.
- V čekárně ani v ordinaci netelefonujte.
Zdravotnická dokumentace
- Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem lékaře. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient či jeho zákonní zástupci. Dokumentaci však nelze vynášet z ordinace. Kopie si musí pacient pořídit přímo v ordinaci za úplatu dle platného ceníku.
- Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři, zdravotnické zařízení pořizuje a odesílá novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi.
Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu, vyjma fotokopie svých vlastních zdravotních záznamů.
- V čekárně se nachází kamera bez záznamu.
Ctíme práva pacientů. Každý pacient má ve zdravotnickém zařízení právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb. Pokud máte nějaký námět, stížnost či problém, můžete jej popsat a odeslat na email: info@ordinace-obranska.cz, případně si vyžádat osobní či telefonickou konzultaci. Vztah mezi zdravotníkem a pacientem je založen na vzájemné důvěře. Naším cílem je Vám pomoci a budeme rádi, když se nám to společně bude dařit. Děkujeme, že k tomu přispíváte i tím, že respektujete náš vnitřní řád. Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče a objednáním v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci, která bude jeho požadavkům více vyhovovat. Porušení vnitřního řádu má důsledky. V případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Tento řád platí od 1.4.2025
MUDr. Vendula Bartáková, PhD.